tisdag 15 april 2008

Hål i verkligheten

Ibland förstår man inte verkligheten. Det uppstår hål av ingenting. Hur är det möjligt?

Titta nog på följande bild
Så här är det i vanliga livet också. Hålrum uppstår av ingenting. Vad skall man göra då?

Träna upp hjärnan med hjälp av en pocket?

En annan lösning är att läsa en riktigt bra bok som fyller upp hålrummet.

Titta in på pocketoraklets tips: http://pocketochbok.se/pages.php/page/pocketoraklet_tipsar?osCsid=4ac29d3568bf34ba8deb2e933213cd8a

Pocketoraklet M




3 kommentarer:

Country Girl sa...

Näää, Martin. Var kommer hålet i den geometriska figuren ifrån? Den måste ju komma någonstans ifrån, eller? Å jag som är så dålig på logik á la IQ-test. Arean av triangeln bör väl vara lika stor även om man flyttar om de små trianglarna?
Finns det något svar på figuren?

Bra parallell till livets tomrum.

La Bibliofille sa...

Jag anser fortfarande att mitt problem med att jag kan äta en fruktsallad bestående av ett äpple, en apelsin, en banan och en kiwi hur lätt som helst, men inte orkar äta upp de fyra frukterna en i taget, i tur och ordning, på samma gång är ett tomrumsproblem i lika hög utsträckning som ditt iq-pussel. Varifrån kommer fruktsalladstomrummet ifrån? Jag begriper det inte!

... sa...

Svaren finns, men för mig är det inte övertyggande. Man menar att Trianglarna är inte trianglar utan fyrhörningar och den ena en ruta (= hålet)större än den andra.

En blogg att konsultera om pocketböcker och meningen med livet.