måndag 15 juni 2009

"Rödhake" av Jo Nesbö

Har precis avslutat min första bekantskap med den blonde, dryga två meter långe Harry Hole, Norges motsvarighet till Kurt Wallander. En man som har problem med relationen till sin far, kvinnor ooch alkohol. Trots denna, något uttjatade bild av poliskårens riddare, så gillade jag honom. Kanske för att jag inte behövde koncentrera mig så mycket på hans person, den var ju klar från sida två, utan istället kunde ägna mig åt själva historien. Ett tag hade jag lite svårt med vem som var vem, men det funkade ändå. Släppte knappt taget om boken under de två dagar jag läste, och det får väl ändå sägas vara ett gott betyg! Jag kommer att hänga ihop med Harry under sommaren, helt klart!

Pocketoraklet M2

Inga kommentarer:

En blogg att konsultera om pocketböcker och meningen med livet.